Predmet proučavanja školske pedagogije je vaspitanje učenika, odnosno vaspitanje djece i omladine u školskim uslovima. To je dakle vaspitanje osnovnoškolaca i srednjoškolaca.
U domenu školske pedagogije jedan broj pedagoških teoretičara uvršćuje i visoko školsku vaspitno-obrazovnu djelatnost, a neki autori smatraju da je to područje andragogije, jer se radi o vaspitno obrazovnom procesu u kome učestvuju odrasle osobe- studenti, asistenti, docenti i univerzitetski nastavnici.
Školska pedagogija proučava cjelokupnu problematiku vaspitanja u školi. Pojedini pedagozi različito su pristupali određivanju područja školske pedagogije. Neki od njih razmatraju komponente i karakteristike predmeta školske pedagogije.
Kao komponente predmeta školske pedagogije, apostrofirane su:
- djelatnost učenika i nastavnika u školi
- pedagoške funkcije djelatnosti u školi
- međusljudski odnosi, komunikacija školskog življenja
- školska obrazovno - vaspitna sredina, pedagoška atmosfera u školi.
Prema istom autoru karakteristike predmeta školske pedagogije su:
- operabilnost
- aplikativnost
- komparabilnost
- intenzitet
Nema komentara:
Objavi komentar