Google preporuka

petak, 4. listopada 2013.

Savjetodavni i vaspitni rad u školi

Pod savjetodavnim radom ili djelovanjem najčešće se podrazumijeva jedan ili više savjetodavnih razgovora sa sagovornikom, pojedincem-učenikom, ili sa grupom njih.. Takvim razgovorom se pomeže sagovorniku da što potpunije upozna svoje teškoće i probleme i da identifikuje njihove objektivne i subjektivne uzroke, da što samostalnije donese, realizuje odgovarajuće odluke i zaključke.

Četiri uslova uspješnosti savjetodavnog razgovora:
  1. Stručna i pedagoška osposobljenost voditelja razgogovra
  2. Spremnost sagovornika za razgovor
  3. Posebna prostorija za razgovor - ambijent i
  4. Vrijeme za razgovor

Karl Rodžers je isticao da uspješan savjetodavac treba da bude otvoren i da ima razvijene sljedeće sposobnosti:
  • sposobnost izzražavanja bezuslovno pozitivnog odnosa prema osobi koju savjetuje
  • sposobnost kongruencije
  • sposobnost empatije

Kada se savjetodavno komunicira samo sa jednim sagovornikom riječ je o INDIVIDUALNOM savjetovanju. Osnovni cilj takvog savjetovanja jeste da dođe u što većoj mjer samostalno do sopstvenih rješenja određenih problema, pitanja i teškoća.



Nema komentara:

Objavi komentar

Preporučena Google reklama

Popularni postovi