- TRADICIONALISTIČKA TEORIJA
Vremenski je najstarija, a zastupa shvatanje o patrijahalnom ustrojstvu porodice. Osnovna jedinica društva nije pojedinac, već porodica. Žena je oduvijek bila inferiorni pol.
Osnove porodice predstavljaju:
- potčinjenost žene
- nerazriješenost braka i monogamije
- muž bdi nad ženom, a žena bdi nad vaspitanjem djece
- IDEALISTIČKA TEORIJA
Novijeg je datuma. Predstavnici su Dirkem i Koler, priznaju evoluciju porodice. Negiraju postojanje promiskuiteta i grupnog braka, tako da razlikuju sljedeće etape u razvitku porodice:
- totemski klan
- materinska porodica
- agnatska nedjeljiva porodica
Ova teorija nosi naziv idealistička zbog insistiranja na idejnoj i moralnoj etapi evolucije
- UTOPISTIČKA TEORIJA
Nastoji da dokaže da društveno-ekonomske, a naročito moralne osnove porodic u društvu ne odgovaraju društvenim i prirodnim zakonima. Vrijednost ove teorije je u pokušaju da se opovrgne tradicionalno shvatanje o patrijahalnoj porodici kao vječnoj i nepromjenjivoj ustanovi civilizacije.
- ANARHISTIČKE I INDIVIDUALISTIČKE TEORIJE
Predstavnici ovih teorija kritikuju porodicu klasnog društva, brak iz interesa itd. Ustaju protiv brakova bez ljubavi, protiv polne korupcije. Oni su za slobodu ljubavi ali ne i za ukidanje braka, već za njegovo reformisanje, za ukidanje prinudnog braka, za uspostavljanje vanbračne slobobodne ljubavi. Problem ljubavi sveli su samo na polno pitanje.
- MATERIJALISTIČKA (evolucionistička) TEORIJA
Polazi od naučnih osnova u objašnjenju razvitka i porodice. U društvenoj proizvodnji svoga života, ljudi stupaju u određene, nužne odnose nezavisno od njihove volje. Ne određuje svijest ljudi njihovo biće, već obrnuto, njihovo društveno biće određuje njihovu svijest.
Nema komentara:
Objavi komentar