U pedagoškoj literaturi i udžbenicima pedagogije pojam "školski sistem" se različto određuje. Školski sistem kao socijalni sistem u sebe uključuje čovjeka što za posljedicu ima trajno mijenjanje i razvijanje zbog čega taj sistem ne može nikada biti dovršen i ograničen, već ima neograničenu sposobnost razvoja.
Kada se govori o školskom sistemu radi pravilnijeg razumijevanja njegove suštine i karakteristika neophodno je najprije objasniti pojam "sistem". Prema nekima, sistem se određuje kao skup ili kompozicija elemenata čiji međusobni odnosi počivaju na određenim zakonima i principima.
Bez obzira kako se definiše, za sistem je karakteristično da sadrži komponente, organizaciju datih komponenti, da su međusobno povezane unutar sistema, da je sistem u određenom odnosu prema sredini, da postoji određen odnos prema sredini, da je svaki od elemenata osoben i sličan.
Osnovni činioci sistema vaspitanja su:
- školski sistem
- oblici sistematskog i društveno organizovanog vaspitno- obrazovnog rada
- ostali činioci sistema vaspitanja kojima nije jedina i osnovna funkcija ostvarivanje vaspitnih zadataka.
Nema komentara:
Objavi komentar